به نام ایزد یکتا

 

با توجه به اهمیت تحقیقات، شناخت و پایش بازار

        به هنگام

        علمی

        صحیح

        دقیق

        به دور از جهت گیری خاص

        کاربردی

        قابل استفاده در سازمان و شرایط ایران

        نیاز تمامی سازمانها به شناخت دقیق و صحیح از وضعیت خویش -رقبا و بازار

        برنامه ریزی مناسب به منظور گرفتن سهم بازار

        هزینه های بسیار گزاف بررسی و تحقیقات بازار

        نیاز به مقایسه اطلاعات در شهرها و سالها و برندهای مختلف

        نیاز به نرم افزار اختصاصی و بانک اطلاعاتی جامع در زمینه بررسی بازار

با هدف رفع نیازها و ارائه خدمات ، مشاوره و تحقیقات تخصصی در زمینه توزیع و پخش و بررسی بازار کالا و خدمات ، شرکت آریا بسپار از سال 1383 تاسال 1387 مشغول به فعالیت صادقانه بوده که پس از ادغام با گروه واژیان به شرکت واژیان ماندگار تغییر نام داده و با همان خط مشی و حفظ تمایز خویش "صداقت ، صحت و دقت خدمات"در حال فعالیت می باشد و در این مدت موفق به ارائه خدمات منحصر به فردی در حوزه تخصصی خویش شده است.

یکی از بارزترین فعالیتهای شرکت واژیان ماندگار عبارتست از:

برای اولین بار در سطح ایران با فعالیتی شش ساله اقدام به جمع آوری و ارائه اطلاعات بررسی بازار، درصد پخش و حضور فروش ویترینی و سهم پخش بیش از 600 کالا و خدمات در سطح 31 شهرمرکز استان در قالب نرم افزار و بانک اطلاعاتی نموده است. تاکید می شود که که حاوی اطلاعات بررسی بازار و درصد و سهم پخش می باشد و با یک بانک اطلاعاتی ساده که فقط حاوی اطلاعات تماس اصناف است کاملا متفاوت می باشد .که دارای برنامه قوی برای ارائه اطلاعات بررسی و تحقیقات بازار و درصد پخش و فروش ویترینی به تفکیک برند و کالا و شهر می باشد.ابزاری قدرتمند و نیاز دست اندرکاران بازاریابی، فروش، تحقیقات بازار و پخش می باشد و برای شرکتهای دارای واحدهای تحقیقات بازار موجب تقویت عملکرد آنها و برای شرکتهای فاقد واحد تحقیقات بازار با هزینه بسیار مناسب امکان دریافت اطلاعات بازار را بوجود آورده است.برخی تعاریف به شرح زیر می باشد:

درصد پخش: 100*(تعداد کل مغازه ها/تعداد مغازه هایی که نام تجاری را داشته اند) - عددی بین صفر تا 100 می باشد.

رتبه پخش: بالاترین درصد پخش با رتبه یک مشخص می شود و تا n که رتبه آخرین درصد پخش می باشد.

سهم پخش: 100*(مجموع تکرار تمام نامهای تجاری/ تکرار نام تجاری) - مجموع سهم پخش تمام نامهای تجاری 100 است.

قطعا افزایش درصد پخش یکی از نشانه های عملکرد مناسب در توزیع می باشد بهترین پخش یا توزیع دستیابی به بیشینه درصد پخش و بهینه فشار موجودی می باشد. درصد یا سهم پخش با سهم بازار کاملا متفاوت می باشد، سهم بازار معیاری از میزان فروش و در دست داشتن بازار آن محصول است. در حالیکه درصد پخش نشان دهنده میزان نفوذ محصولات و عملکرد مناسب است. سهم بازار در زمانیکه به سمت 100 نیل می کند، در اغلب کشورهای پیشرفته صفت مذمومی است، به دلیل آنکه موجب انحصار می باشد در حالیکه افزایش درصد پخش به 100 موجب رقابت پذیری بیشتر و رضایتمندی بیشتر می شود.