انجمن های علمی و صنفی جهانی
با توجه به لزوم کسب دانش و همگامی با علوم روز دنیا در زمینه توزیع و پخش در کشور و همچنین اطلاع از نحوه فعالیت سایر شرکتها در کشورهای دیگر، دبیرخانه برای بهره مندی بهتر و برای کسب دانش روز برای همگان و پیشگیری از انحصار اطلاعات در اختیار عده ای معدود ، اقدام به معرفی برخی از انجمنهای مرتبط با توزیع و پخش در سطح جهانی نموده است.
در زیر لیست انجمن های علمی و صنفی موجود را مشاهده می کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد هر انجمن روی آن کلیک کنید.
Australian Retailers Association
دفتر مرکزی: استرالیا- ملبورن
سال تاسیس: 1903
جايزه :این انجمن از 11-13 آگوست در ملبورن هر ساله به معرفی فروشگاه های موفق خرده فروشی در سطح ملی و اهداء جایزه در چهار بخش زیر می پردازد.
1-خرده فروش مستقل سال
2-خرده فروش نوپای سال
3-خرده فروش سال
4-نوآور خرده فروش سال
Distribution Business Management Association
دفتر مرکزی : آمریکا
ازنوآوریهای این انجمن :
ایجاد آزمایشگاه زنجیره تأمین
شناسایی اهمیت ایمنی عملیات زنجیره تأمین
اولین سازمانی که ژورنال مدیریت توزیع را منتشر کرد
گسترش برنامه های زنجیره تامین که شامل تشخیص در مقیاس بین المللی است
اولین سازمانی که سمینارهای آموزشی در حوزه مدیریت توزیع و زنجیره تأمین و نمایشگاه های حرفه ای را برپا کرده
ایجاد دوره های آموزشی در دانشگاه در زمینه مدیریت توزیع و زنجیره تأمین
اولین سازمانی که برنامه های آموزشی یکپارچه را که " انبارداری در آینده " نامیده می شود را ارائه می دهد.
کنفرانس ها :کنفرانس سالانه CSCMP که امسال در تاریخ 26-29 سپتامبر 2010 San Diego برگزار می شود بر موضوع زنجیره تأمین و نوآوریهای اتوماتیک شده در آزمایشگاه زنجیره تأمین تمرکز دارد و راه حل هایی برای مدیریت اجرایی زنجیره تأمین ارائه میدهد.
جايزه :این انجمن هر ساله به شرکتی که توانایی خاص و عملکرد برجسته ای در حوزه استراتژی های لجستیک معکوس و زنجیره تأمین داشته باشد اهدا می شود و دریافت کننده این جایزه باید در بالاترین سطح کیفیت و تکنولوژی باشد
Distribution Management Association
دفتر مرکزی:آمریکا – کالیفرنیا
توضیحات:این انجمن برپایه لجستیک و زنجیره تامین حرفه ای بنا نهاده شده و رسالتش کمک به توسعه همکاری ، درک و هماهنگی در لجستیک و زنجیره تامین و حمل ونقل مختلف مرتبط با شرکتها وکمک به رشد وپیشرفت اعضا و شرکتهای عضو توسط فرصتهایی برای تغییر ایده ها ومطرح کردن مباحثی در خصوص مسائل و مشکلات آنها وهمچنین برای تشویق به یادگیری و مشارکت در مباحث و اتفاقات موثر در صنایع لجستیک و زنجیره تامین و به اشتراک گذاری ایده ها و نظرات میباشد.
Federation of Wholesale Distributors
دفتر مرکزی : انگلیس-Eastbourne
Food Marketing Institute
دفتر مرکزی : آمریکا- واشنگتن
توضیحات :این انجمن برنامه های آموزشی وتحقیقی درزمینه سلامت غذا در راستای حمایت از 1500 شرکت عضو (خرده فروشان و عمده فروشان غذا در آمریکا و دنیا ) است. رسالت این انجمن رهبری و هدایت در زمینه صنعت توزیع غذا درسراسر جهان در جهت تغییر در صنعت توزیع با توجه به تغییر نیاز مشتریان می باشد، اعضای آمریکایی انجمن تقریبا شامل 26000 فروشگاه مواد غذایی و 14000 داروخانه که فروش سالانه 680 میلیارد دلار که 3/4 کل فروش فروشگاه های خرده فروشی مواد غذایی را در امریکا شامل می شود. اعضای انجمن از شرکتهای منطقه ای و سوپر مارکت های مستقل وفروشگاه های زنجیره ای بزرگ تشکیل شده است و اعضای بین المللی انجمن شامل 200 شرکت از بیشتر از 50 کشور هستند .
سال تاسیس : 1996
كنفرانس ها :کنفرانس "سلامت سوپرمارکتها " در لاس وگاس-آمریکا برگزار میشود ،فرصتی برای توسعه استراتژی و تاکتیکهای سرمایه گذاری برروی سلامت در سراسر فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها می باشد. کنفرانس "زنجیره تأمین " در آریزونا-امریکا برگزار میشود ، در این کنفرانس آخرین روشهای توزیع و تکنولوژی و کاربردهای آنها ، حمل ونقل ، مهارتهای رهبری و مدیریت ارائه میشود.
Global Retail Marketing Association
دفتر مرکزی:آمریکا-کالیفرنیا
توضیحات:رسالت این انجمن ایجاد انگیزه وآموزش خرده فروشان قدیمی تردر سراسر جهانمی باشد و دائما در جستجوی راه های جدید در مواجه با چالشهای به وجود آمده د ربازاریابی واصلاحروش های قبلی می باشد.
Global Logistics Associates(GLA)
www.globallogisticsassociates.com
دفتر مرکزی : هلند
توضیحات :از اهداف این انجمن ایجاد توانایی رقابت بهتر اعضا در برابر شرکتهای بزرگتر و افزایش سود در بازار جهانی و پاسخ دهی به نیازهای لجستیکی وارائه خدمات حمل ونقل به اعضا از طریق دسترسی به طیف گسترده ای از مشهورترین خطوط حمل ونقل بین المللی می باشد.
سال تاسیس : 1990
American Wholesale Marketers Association )AWMA(
دفتر مرکزی: آمریکا
توضیحات :این انجمن اطلاعاتی را درزمینه قوانین و مقررات ،برنامه های عملکردی و لجستیک، تکنیک های مدیریتی نظیر هزینه یابی بر اساس نوع فعالیت،طبقه بندی محصولات را ارائه می دهد.
همچنین خبرنامه انجمن اطلاعاتی از برنامه ها ورویدادها ، ومزایای انجمن را در اختیار قرار می دهد.
Appliance Parts Distributors Association
دفتر مرکزی : آمریکا – شیکاگو
توضیحات:این انجمن یک انجمن تجارت مستقل می باشد که درنظر دارد بالاترین سطح خدمات، کیفیت ،حمایت از مشتریان ، اطلاع رسانی به مشتریان و توزیع کنندگان به منظور ارزش گذاری کانال های توزیع را ارائه دهد.این انجمن شرایطی را برای افزایش ارتباطات بین صنایع مختلف فراهم کرده تا از این طریق صنایع مختلف اهداف و مزایا و ستانداردهای مشترکشان را به اشتراک بگذارند و از طریق آموزش و اطلاعات رسانی سعی در توسعه مدیریت حرفه ای،افزایش دانش و یکپارچگی شرکت های عضوش دارد.
The Ohio Council of Retail Merchants
دفتر مرکزی:آمریکا – اُهایو
Global Market Development Center
دفتر مرکزی: آمریکا – کلرادو
توضیحات:مرکزتوسعه بازار جهانی یک انجمن تجارت جهانی برجسته است که مختص کالاهای تجاری کاربردی ، خرده فروشان ، عمده فروشان و تولیدکنندگان آنها می باشد درپی گسترش عضویت شرکتها در انجمن است که سعی دارد از طریق آموزش و ایجاد یک بینش وبصیرت ازتجارت اعضای خود را غنی از اطلاعات کند اعضای آن اعم از عمده فروش و خرده فروش بالغ بر90شرکت مختلف از غذایی ، دارویی،کانالهای تجارت الکترونیکی و 115 نمایندگی
سال تاسیس: 1970
(International Institute of Forecasters (IIF
توضیحات:این انجمن با هدف کمک به توسعه وگسترش توزیع وپخش کالا از طریق توسعه تکنیکهای پیش بینی در حوزه های علوم رفتاری و اجتماعی ، مهندسی ومدیریت و استفاده از پیش بینی تقاضای بازار از طریق آنالیز ، مدیریت وسیاست گذاری، همکاری تصمیم گیرندگان و پیش بینی کنندگان و محققان با هم ازهمه ملیتها برای استفاده بهتر از علم پیش بینی تاسیس شده استو اقدام به برگزاری برنامه های آموزشی- تشویقی در زمینه اصول وتکنیکهای پیش بینی نموده است.
سال تاسیس:1981
NAW National Association of Wholesaler-Distributors
دفتر مرکزی: آمریکا- واشنگتن
توضیحات:این انجمن کتابهای بسیاری درزمینه توزیع وپخش منتشرکرده که عناوین برخی از آنها به شرح زیر است:
- استراتژی های ایجاد ارزش برای توزیع کنندگان وعمده فروشان
- راهنمای توزیع کنندگان برای ایجاد ارتباطات سودمند با تولید کنندگان
- قیمت گذاری استراتژیک برای توزیع کنندگان
- دستیابی به مدیریت موجودی موثر
North American Retail Dealers Association (NARDA)
دفتر مرکزی:آمریکا-شیکاگو
اعضا:اعضای این انجمن شامل خرده فروشان مستقل که درزمینه سرویس و فروش وسایل آشپزخانه، ماشین های دوزندگی ، وسایل الکترونیکی ، اسباب و وسایل و مبلمان منزل فعالیت می کنند.
سال تاسیس:1943
North American Trailer Dealers Association
دفتر مرکزی: آمریکا
امکانات قابل ارائه به اعضا:اعضای این انجمن می توانند از مزایای استفاده از برنامه های تخفیف حمل ونقل، دریافت اشترک مجله انجمن ، بیمه عمر، برنامه های تخفیفی تبلیغی اینترنتی ، راهنمای عضویت سالانه ، گروه های شبکه ای تجارت ، برنامه های سرویس های بازرگانی برخوردار شوند.
National Retail Federation
دفتر مرکزی: آمریکا- واشنگت
توضیحات:رسالت این انجمن پیشرفت و حمایت از صنعت خرده فروشی و کمک به خرده فروشان جهت رسیدن به بالاترین سطح درمیان رقبا استکه همه خرده فروشان از همه گروه ها نظیر رستوران های زنجیره ای، فروشگاه های مستقل ، فروشگاه های دارو، خواربار فروشی ها در آن عضویت دارند .
POPAI - The Global Association for Marketing at Retail
دفتر مرکزی:آمریکا- واشنگتن
توضیحات:این انجمن با هدف افزایش سطح خرید مشتریان از طریق آگهی و تحقیقات در زمینه روش های موثر و استفاده از برنامه های استراتژیک در بازاریابیبه وجود آمده ،این انجمن همچنین به انتشار کتاب در زمینه بازاریابی خرده فروشی پرداخته و تحقیقات بسیاری در زمینه کانال های توزیع انجام داده است.
سال تاسیس:1936
National Shoe Retailers Association (NSRA)
دفتر مرکزی: آمریکا- کلمبیا
توضیحات :رسالت این انجمن بهبود عملکرد تجارت خرده فروشی کفش است و تجربیات 100 ساله خود در زمینه فروش و بازاریابی خرده فروشی کفش را در اختیار اعضا قرار می دهد .
سال تاسیس:1912
National Association of Resale & Thrift Shops (NARTS)
دفتر مرکزی:آمریکا
توضیحات:این انجمن با هدف افزایش حاشیه سوددر زمینه فروش مجدد می باشد.
سال تاسیس:1984
National Retail Association (NRA)
مکان دفتر مرکزی: استرالیا
توضیحات:رسالت این انجمن ایجاد یک رویکرد جامع و دانش و مهارت ویژه در صنعت خرده فروشی به منظور رشد وپیشرفت
Association for Retail Technology Standards (ARTS)
دفتر مرکزی: آمریکا- واشنگتن
توضیحات:رسالت این انجمن ارائه نرم افزار و سخت افزارهایی در جهت کمینه کردن واسطه های کالا، ایجاد سیستم جهانی استانداردهای تکنولوژی خرده فروشی
سال تاسیس:1993
Mobile Marketing Association
دفتر مرکزی:آمریکا- نیویورک
توضیحات:رسالت این انجمن رشد پایدار در کانال های
Retail Industry Leaders Association (RILA)
دفتر مركزي : آمريكا